کد خبر 347566
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵

مقام های فلسطینی اعلام کردند که شماری از فلسطینی هایی که پس از آزادی در جریان تبادل اسرا بار دیگر به اسارت رژیم صهیونیستی درآمدند، قصد دارند روز سه شنبه همزمان با از سرگیری مذاکرات آتش بس در قاهره اعتصاب غذا کنند.

به گزارش مشرق، انجمن اسرای فلسطینی امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای خبر داد که 63 اسیر در این اعتصاب غذا شرکت می کنند.

این تعداد جزو یک گروه یک هزار و 27 نفره از اسرای در بند رژیم صهیونیستی بودند که به موجب شروط توافق مبادله اسرا مصوب سال 2011 آزاد شدند.

در بیانیه انجمن اسرای فلسطینی آمده که رژیم صهیونیستی از اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد ماه) زمانی که 3 نوجوان صهیونیست کشته شدند، بیش از 2 هزار نفر را در سراسر کرانه باختری تحت اشغال و شرق بیت المقدس بازداشت کرده است.

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی با از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم آتش بس در قاهره همزمان شده است. هدف از این مذاکرات استحکام بخشیدن به شروط توافق آتش بسی است که به 50 روز درگیری در غزه و اطراف آن پایان داد.

این توافق آتش بس 26 اوت (4 شهریور ماه) به اجرا درآمد و دو طرف فلسطینی و اسراییلی پذیرفتند ظرف یک ماه از این تاریخ به بعد مذاکرات برای بررسی چند موضوع مهم از جمله احتمال تبادل جدید اسرا را از سر گیرند.

توافقی از این دست، تحویل اجساد دو سرباز اسراییلی کشته شده در جریان جنگ غزه در ازای آزادی شمار نامشخصی از اسرای فلسطینی را در بر می گیرد.

در همین حال در بیانیه انجمن اسرای فلسطینی آمده که هدف از اعتصاب غذای فلسطینی ها درخواست از مذاکره کنندگان فلسطینی برای یافتن راهکاری برای شرایط موجود و تضمین آزادی این افراد در سریعترین زمان ممکن است.

انتظار نمی رود که مذاکرات قاهره بیش از یک روز به درازا کشد و مشخص نیست که زمان اعتصاب غذای اسرای فلسطینی چند روز خواهد بود.

قرار است در مذاکرات قاهره دو تیم مذاکره کننده در مورد بازسازی غزه، درخواست طرف فلسطینی برای احداث بندر و فرودگاه در غزه و پافشاری رژیم صهیونیستی بر خلع سلاح گروه های مقاومت فلسطینی بحث و تبادل نظر کنند.

آمار ارایه شده از طرف انجمن اسرای فلسطینی نشان می دهد که بیش از 7 هزار فلسطینی در حال حاضر در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس